Witaj w Nowym Jorku
mieście, które nigdy nie zasypia...

Regulamin & Zapisy

Ostatnia aktualizacja Regulaminu: 02.12.2022

Blog grupowy New York City został założony 28 maja 2008 roku na Onecie jako New York College. Pod tą samą nazwą 13 grudnia 2012 roku został przeniesiony na Blogspot, by wreszcie z dniem 21 września 2015 roku zmienić adres na obecny (New York City), bardziej odpowiadający tematyce bloga, wciąż jednak pozostaje tym samym miejscem, z historią pisaną już przeszło 12 lat. Przed dołączeniem na bloga zachęcam do zapoznania się z zakładką Dla autorów, gdzie możecie znaleźć informacje o blogu oraz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania (FAQ), a także zapoznać się z poszukiwanymi postaciami możliwymi do przejęcia, zajętymi wizerunkami oraz zawodami wykonywanymi przez obecne na blogu postacie. Powstała również zakładka przydatne linki, gdzie możecie znaleźć informacje oraz ciekawostki na temat Nowego Jorku.

KARTY POSTACI

Każdy z autorów dołączających na bloga zobowiązany jest do stworzenia karty postaci. Dajmy Wam tutaj kompletną dowolność – karta ma być Waszą wizytówką, zatem to w Waszym interesie powinno leżeć, aby zaprezentować się jak najlepiej i w sposób, jaki Wam będzie najbardziej odpowiadał. Ponadto przypominamy, że doskonałą okazją do przedstawienia swojej postaci jest nie tylko sama karta, ale także posty fabularne.
Poniżej kilka zasad, których koniecznie musicie przestrzegać przy tworzeniu i publikacji karty postaci:

  1. Kart postaci nie numerujemy;
  2. Wszelkie dodatki do Waszych kart postaci zawarte w nowych postach należy publikować z datą listopadową roku 2012 lub wcześniejszą. Ponadto należy do nich dodać następujące etykiety: imię i nazwisko postaci, Wasz pełny nick, dodatek;
  3. Tytuł karty postaci musi wyglądać następująco: [KP] Tytuł lub jego brak;
  4. Do karty postaci trzeba dodać następujące etykiety, oddzielone od siebie przecinkiem: imię i nazwisko postaci, Wasz pełny nick, KP;
  5. W celu zachowania estetyki uprasza się o justowanie tekstu w karcie postaci;
  6. Nawet najbardziej minimalistyczna karta powinna zawierać w sobie podstawowe informacje o postaci, takie jak imię i nazwisko, wiek, wykonywany zawód lub zajęcie oraz zdjęcie postaci;
  7. Po uzbieraniu pod kartą postaci 200 komentarzy konieczne jest opublikowanie nowej karty z tą samą datą, co karta poprzednia i podanie linku do niej w Administracji, by stara karta mogła zostać zamieniona na nową. Jeśli treść karty uległa zmianie, możecie wyrazić chęć, aby administracja rzuciła na nią okiem, ale nie jest to absolutnie konieczne;
  8. Każdy autor może posiadać na blogu maksymalnie cztery postacie (dotyczy to sumy postaci aktywnych na blogu oraz przebywających w wersjach roboczych przez pół roku zgodnie z Regulaminem);

Ponadto przed publikacją karta postaci musi zostać sprawdzona przez administrację. Wynika to z drobnych niedociągnięć, które jak do tej pory pojawiały się nagminnie, mimo informacji zawartych w Regulaminie - dotyczy to etykiet, oznaczeń, daty publikacji dodatków itp. Karta postaci nie jest sprawdzana pod kątem zgodności z fabułą i pod względem poprawności językowej. Jeśli Wasza karta postaci jest już skończona, wystarczy, że napiszecie o tym w zakładce Administracja, tam też dostaniecie komentarz zwrotny z informacją o sprawdzeniu karty oraz prośbą o ewentualne poprawki.
Przy zgłaszaniu karty postaci do sprawdzenia proszę o podanie trzech informacji:

  1. Wykorzystywany wizerunek, jeśli jest znany;
  2. Sektor z zawodami, do którego przypiszemy postać → proponowane sektory znaleźć możecie tutaj;
  3. Zawód/zajęcie wykonywane przez postać;
Ułatwi to administracji uzupełnienie zakładek Zajęte wizerunki oraz Wykonywane zawody, dzięki czemu będziemy miały pewność, że zostaniecie wpisani tam, gdzie trzeba i jak chcecie. Brak tych informacji w zgłoszeniu karty postaci do sprawdzenia upoważnia administrację do sprawdzenia karty postaci dopiero po ich uzyskaniu.

POSTY FABULARNE

Siłą napędową New York City zawsze były posty fabularne i mam nadzieję, że tak pozostanie. Myślę, że wielu osobom zależy na treści i przekazie, których nie trzeba ograniczać jedynie do kart postaci, a przekładać na posty właśnie, zawsze chętnie czytane i komentowane, a także wnoszące wiele nowego do życia Waszych postaci. Nie macie jednak obowiązku publikowania postów w określonym terminie; to Wam pozostawiam decyzję o tym, czy w ogóle zdecydujecie się na napisanie notki. Proszę jednak, by publikowane na blogu treści należycie się prezentowały, zarówno co do formy jak i długości. Notki grupowe, których pisanie sprawia chyba najwięcej frajdy, są jak najbardziej mile widziane.
Poniżej kilka zasad dotyczących publikacji postów fabularnych:
  1. Posty fabularne numerujemy (numeracja została zachowana ze starej odsłony New York City – żal nam było tak po prostu zapomnieć o tym wszystkim, co tam napisaliśmy. Więcej informacji na ten temat w zakładce FAQ);
  2. Do każdego postu dodajemy następujące etykiety: imię i nazwisko postaci, post fabularny;
  3. Dla zachowania estetyki uprasza się, aby tekst był wyjustowany;
  4. Chcecie użyczyć czyjejś postaci w poście? Zawsze pytajcie o zgodę! Wiąże się to również z absolutnym zakazem rozporządzania postaciami innych współautorów bez ich zgody;

ODSTĘPY CZASOWE

Podane wartości mówią, po jakim czasie możecie opublikować kartę postaci lub post, by zbyt wcześnie nie przesłonić pracy innego współautora:
  1. Post fabularny → post fabularny – 24 godziny;
  2. Karta postaci → karta postaci – 2 godziny + co najmniej 3 komentarze pod kartą, niekoniecznie od różnych autorów. Oznacza to, że nawet jeśli miną regulaminowe 2 godziny, ale pod kartą nie pojawią się 3 komentarze, kolejna osoba jeszcze nie może opublikować swojej karty;
  3. Post fabularny → karta postaci – 8 godzin;
  4. Karta postaci → post fabularny – 2 godziny + co najmniej 3 komentarze pod kartą, niekoniecznie od różnych autorów;
Podane odstępy czasowe mogą ulec zmianie w zależności od aktywności na blogu.

REZERWACJE WIZERUNKÓW

W przypadku rezerwowania przez Was wizerunku dla postaci mamy do rozpatrzenia dwie opcje, w zależności od których czas, na jaki może zostać dokonana rezerwacja, będzie ulegał zmianie:
  1. Autorzy dopiero dołączający na bloga mają możliwość zarezerwowania wizerunku na tydzień (liczony od dnia wysłania zaproszenia). Jest to termin równoznaczny z terminem publikacji karty postaci, który może zostać wydłużony o kolejny tydzień, po zgłoszeniu takiej potrzeby przez autora → wtedy też automatycznie wydłuży się termin rezerwacji wizerunku, łącznie jednak nie powinien on przekroczyć miesiąca;
  2. Autorzy już przebywający na blogu, chcący stworzyć kolejną postać, mają możliwość zarezerwowania wizerunku na miesiąc (liczony od dnia zgłoszenia rezerwacji);
  3. Ponadto część wizerunków zwalniania jest jedenastego dnia każdego miesiąca, kiedy to zostają przeprowadzane ostateczne porządki po comiesięcznej liście obecności → oczywiście wtedy zwalniane są wizerunki po autorach, którzy nie wpisali się na listę;

AKTYWNOŚĆ

Co miesiąc przeprowadzana będzie lista obecności. Każdorazowo będzie ona trwała pięć dni. Po zakończeniu listy obecności karty postaci autorów, którzy się na nią nie wpisali, zostaną przeniesione do wersji roboczych. Będą tam figurowały przez kolejne pięć dni – po upływie tego czasu karty zostaną usunięte z wersji roboczych, a maile nieaktywnych autorów będą usunięte z bloga.
Z kolei sprawa urlopów wygląda następująco:
  1. Urlopy na czas nieokreślony nie są przyznawane;
  2. Najdłuższy urlop, jaki możecie wziąć, może trwać cztery tygodnie;
  3. Urlopy zgłaszacie oczywiście w zakładce Administracja. Urlopy dłuższe niż cztery tygodnie, lecz z konkretną, podaną przez Was datą powrotu będą akceptowane;
  4. Przy zgłaszaniu urlopu proszę o podanie imienia/imion oraz nazwiska/nazwisk postaci;
  5. Jeżeli z niewiadomych przyczyn musicie zniknąć na dłużej i nie wiecie, kiedy wrócicie, aby nie robić na blogu sztucznego tłumu, mam dla Was następującą opcję: w takim wypadku możecie poprosić o przeniesienie karty postaci do wersji roboczych, gdzie pozostanie ona nietknięta aż do Waszego powrotu, zaś wizerunek postaci przez cały ten czas będzie zarezerwowany. Wystarczy, że po powrocie na nowo opublikujecie kartę i tym samym wrócicie w szeregi autorów.

    Zwracając się do administracji z prośbą o przywrócenie do linków, proszę o podanie w komentarzu linku do opublikowanej karty postaci oraz podstawowych informacji, które wymagane są przy zgłoszeniu karty do sprawdzenia, aby mozliwe było zautalizowanie/sprawdzenie poprawności informacji zawartych w zakładkach.

    Niestety nie mogę też przechowywać takich kart postaci w nieskończoność. Po 6 miesiącach bez jakiegokolwiek odzewu ze strony autorów karty postaci przechowywane w wersjach roboczych zostaną usunięte;

SPRAWDZANIE AKTYWNOŚCI ZOSTAŁO ZNIESIONE NA CZAS NIEOKREŚLONY

Ponadto, głównie w celu wyeliminowania autorów, których jedynym przejawem aktywności jest wpisywanie się na listy obecności, na blogu funkcjonuje dodatkowy sposób sprawdzania aktywności, oparty o tabelę aktywności. Zacznę od wyszczególnienia przejawów Waszej aktywności na blogu, które będę brała pod uwagę. Są to:
  1. Komentarze z odpowiedzią na prowadzone wątki;
  2. Komentarze autorskie, jak np. powitania nowych postaci oraz ustalenia dotyczące wątków;
  3. Komentarze dotyczące posta fabularnego;
  4. Opublikowanie posta fabularnego;
Ponieważ wyjaśniłam już, co rozumiem poprzez Waszą aktywność na blogu, mogę przejść do przybliżenia Wam sposobu, w jaki będę ją monitorować. Mianowicie, będę sprawdzać i zapisywać datę ostatniego, dodanego przez Was komentarza (z trzech wymienionych opcji) bądź posta fabularnego. Na tej podstawie będę opierała moje dalsze działania, to znaczy:
  1. Tygodniowy brak aktywności będzie skutkował upomnieniem autora przez administrację, zawierającym prośbę o poprawę;
  2. Po upływie kolejnego tygodnia, bez jakiejkolwiek poprawy aktywności, autor zostanie od razu i bez kolejnego ostrzeżenia usunięty z linków, a karta postaci zostanie przeniesiona do wersji roboczych i usunięta po zakończeniu najbliższej listy obecności, jeśli autor nie wyrazi chęci powrotu na bloga. W razie chęci jednak, wystarczy tylko zgłosić się w administracji z prośbą o ponowne dodanie karty — być może to rozwiązanie wydaje się Wam zbyt restrykcyjne, ale przypominam, że macie do dyspozycji aż czterotygodniowy urlop oraz możliwość przeniesienia postaci do wersji roboczych na pół roku, kiedy będziecie wiedzieli, że nie możecie sobie pozwolić na zbyt częste pisanie;
Pojęcie „tygodnia” jest tutaj nieco umowne, więc pozwólcie, że za pomocą przypadkowych dat wyjaśnię Wam, jak to będzie funkcjonowało: Jeśli 1 listopada to data ostatniego komentarza dodanego przez autora, to dla mnie 8 listopada mija pełen tydzień braku jakiejkolwiek aktywności. Autor otrzyma upomnienie 9 listopada. Z kolei dopiero 15 listopada minie kolejny tydzień bez poprawy aktywności, a 16 listopada autor zostanie przeniesiony do wersji roboczych i usunięty przy okazji najbliższej listy obecności. Pozostaje mi jeszcze przedstawić kilka spraw technicznych:
  1. Jeśli chodzi o autorów posiadających kilka postaci, nie będę w stanie sprawdzać, który dokładnie komentarz wychodzi od tej jednej, konkretnej postaci i monitorować ich aktywności osobno. Co za tym idzie, będę patrzeć na autora całościowo, co może wydawać się pewnym przywilejem, jednak jeśli zauważę, że któraś z postaci jest szczególnie zaniedbywana, dostanie ona osobne upomnienie. Ponadto w przypadku braku wywiązania się z terminów aktywności, autor zostanie usunięty z bloga wraz ze wszystkimi swoimi postaciami;
  2. Nie muszą się również martwić autorzy przebywający na urlopach. Jako datę ostatniej aktywności będę wpisywać datę powrotu z urlopu. To znaczy, jeśli autor weźmie urlop np. do 23 listopada, to powinien zacząć być aktywny 24 listopada i właśnie tę datę będę zapisywać w prowadzonej przeze mnie tabeli aktywności;
  3. Zdarzają się również sytuacje, w których dany autor wita nowe postacie, odpisuje na wątki, lecz w pewnym momencie pozostaje na czysto i nie otrzymuje żadnej odpowiedzi, co może trwać regulaminowy tydzień, w którym autor powinien wykazać się aktywnością. W takim przypadku proszę o zgłoszenie się w zakładce Administracja bądź na maila, by uniknąć konsekwencji braku aktywności nie wynikającym z Waszej winy;

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Korzystanie ze strony New York City jest jednoznacznym wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych zgodnych z art. 13 o Ochronie Danych Osobowych. Jednocześnie każda osoba ma prawo do dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo do ich poprawienia w razie potrzeby.
  1. Na tej stronie używamy plików cookie Google, by móc świadczyć Ci usługi, personalizować reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony, są udostępniane Google. Korzystając z niej, zgadzasz się na to. Więcej informacji na ten temat znajduje się w polityce prywatności Google;
  2. Na blogu korzystamy z czatu oferowanego przez serwis Deszczowce.pl, który może zapisywać na dysku Waszych komputerów pliki cookies. Korzystając z niego, akceptujecie politykę prywatności strony Deszcowce.pl;
  3. Administracja bloga nie udostępnia Waszych adresów mailowych osobom trzecim, natomiast podany przy zapisie adres e-mail może być wykorzystany przez administrację do kontaktu z autorem;
  4. Po odejściu z bloga, treści utworzone przez autorów – z wyjątkiem postów fabularnych oraz komentarzy – są usuwane. Mowa tutaj o kartach postaci oraz dodatkach do nich, a także adresie e-mail umożliwiającym autorowi dostęp do bloga;
  5. Administracja nie przechowuje kopii treści umieszczonych na blogu przez autorów, z wyjątkiem postów przeniesionych do wersji roboczych zgodnie z Regulaminem bloga. Za pozostałe treści przechowywane na blogu, administracja nie ponosi odpowiedzialności;
  6. Zarówno dane osobowe (adresy e-mail) jak i treści udostępniane/przechowywane na blogu mogą zostać w każdej chwili usunięte przez administrację na wyraźną prośbę autora;
Za pomoc w stworzeniu polityki prywatności serdecznie dziękujemy administracji Fabletown!

ZAPISY

Aby dołączyć do grona autorów, należy pod tą zakładką podać swój e-mail, który umożliwia Wam korzystanie z konta Google. Ponad to przy zapisywaniu się proszę Was o podanie HASŁA: tytułu filmu/serialu, który ostatnio obejrzeliście, dzięki czemu będę wiedziała, że zapoznaliście się z Regulaminem lub chociaż jego częścią.
  1. Na wysłanie zaproszenia administracja ma dwa dni;
  2. Waszym zadaniem zaś jest stworzenie karty postaci w przeciągu tygodnia oraz poinformowanie o jej gotowości do sprawdzenia w zakładce Administracja. Tam też dostaniecie odpowiedź, że karta postaci została sprawdzona;
  3. Niewywiązanie się z terminu przyjęcia zaproszenia oraz publikacji karty (bez zgłoszenia potrzeby przedłużenia czasu na publikację) będzie skutkowało cofnięciem zaproszenia oraz usunięciem wersji roboczych, jeśli takie zostały zapisane;

10 komentarzy